piątek, 20 stycznia 2012

"Niewidzialna" Rachel Caine






NIEWIDZIALNA




Niewidzialna to trzecia, i niestety ostatnia część serii o kobiecie demonie, autorstwa Rachel Caine, która jest znana dzięki jej bestsellerom Wampiry z Morganville. Te zresztą, doczekały się sfilmowania.Caine jest doceniana przez miłośniczki romansu paranormalnego, za jej niewyobrażalną pomysłowość i oryginalność.

Cassiel, główna bohaterka, to zesłany na Ziemię potężny dżinn, obcujący w ludzkim ciele za nieposłuszeństwo wobec swojego zwierzchnika. Na naszej planecie spotyka człowieka, którego naprawdę kocha miłością prawdziwą i dojrzałą. Ale Perła, była siostra-dżinn, nie pozwoli Cassiel tak po prostu pozostać wolną. Już od pierwszej części kobieta-dżinn toczy walkę ze złem, w imię miłości do dziecka i ukochanego. Na jej barkach spoczywa los całej ludności i życia na Ziemi. Stara się nad wszystkim panować. Nie ufa nikomu, nawet sobie; pomaga jej kolega dżinn, Raszid (Rashid). Ale mimo wszystko, bohaterka wpada w sidła Perły. Czy uda się jej uciec, czy uda się pokonać zło?

Kolejna część, i niestety ostatnia. Dostałam ją na święta, i muszę przyznać że lepszego prezentu spodziewać się ni mogłam. Cała seria, jest jedna z najlepszych jakie do tej pory czytałam. I muszę przyznać, że coraz bardziej zaczynam lubić książki o tematyce paranormalnej. A Niewidzialna to tak wspaniała książka, że w niektórych momentach zapiera mi dech. Pojawiły się łzy, ale był też ogromny strach, i rozpacz, choć tego doświadczyłam raczej w pierwszej części. Muszę przyznać - Caine przekonała mnie bardzo silnie do swojej twórczości, za co jestem dozgonnie wdzięczna. Jedyną rzeczą, jaka niezbyt mi się spodobała, to samo zakończenie, ale może tak powinno być... Mimo wszystko, książkę polecam wszystkim, nie tylko miłośnikom tego typu książek. To dobra pozycja na każdą porę dnia!

"I usłyszałam jej głos. Głos Matki. Potężne dudnienie, huk pioruna i huraganu, pękających skał i dymiącego wulkanu. Przejmujący krzyk życia zmagającego się z agonią. Nie było w nim słów, nie umiałam go zinterpretować, a jednak wiedziałam co oznacza."
9,5/10

Tytuł: Niewidzialna
Autor: Rachel Caine
Wydawnictwo: AmberPublikuj posta
Ilość stron: 333

3 komentarze:

  1. Pierwsze dwie części czytałam. Podobały mi sie, tą muszę nabyć do kolekcji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciągle stawiam sobie pytanie dlaczego Rachel tak zakończyła tą serię z chęcią przeczytałabym o te 100 stron więcej, które rozjaśniłyby jak naprawdę to się skończyło. Cała seria wciągnęła mnie całkowicie i prawdopodobnie dlatego chcę więcej. Mam jakiś jeszcze cień nadziei, że może Rachel postanowi napisać kolejną część... ale nie wiem czy to możliwe :c

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze wiele dla mnie znaczą - dlatego pozostaw po sobie ślad, proszę :)