niedziela, 16 września 2012

"Zaraźliwa moc myślenia", Dr David R. Hamilton






Inni mają na mnie wpływ




Tytuł: Zaraźliwa moc myślenia
Autor: Dr David R. Hamilton
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii
Ilość stron: 292


" Czyż nie byłoby świetnie, gdybyś zamiast łapania okropnego przeziębienia, złapał dobry nastrój swojego przyjaciela lub zdrowe nawyki kolegi z pracy? Ta przełomowa książka udowadnia, iż emocje naprawdę są zaraźliwe. Wszystko, co myślisz i robisz może być odczuwane przez innych ludzi, nawet tych oddalonych od Ciebie o setki kilometrów."*

Czy myślenie jest zaraźliwe? Z pewnością. Wiemy o tym nie od dziś, choć możliwe że tak naprawdę wcale się nad tym nie zastanawiamy. Zawsze, nawet podczas rozmowy z drugą osobą, na naszej twarzy pojawiają się różne emocje. Gdy rozmawiamy o sprawach przykrych i bolesnych, to właśnie takie emocje władają naszą twarzą. I najczęściej druga osoba je odzwierciedla. Po prostu zaraziliśmy ją myśleniem.
Działa to również w drugą stronę - widząc osobę wyprostowaną, uśmiechniętą i spokojną, udzielają się nam właśnie takie emocje. A wszystko to za neuronów lustrzanych.

Neurony lustrzane to tylko mała część tematyki, jaką porusza autor. Choć muszę przyznać - stale nam towarzyszą. Bowiem głównym tematem książki, są myśli. W taki, czy inny sposób, Dr Hamilon nawiązuje do nich przez cały czas. Ażeby nie podawać nam tylko suchych informacji (jak to w wielu poradnikach bywa), np. w pierwszym rozdziale mamy przytoczoną historię. Dopiero później przystępujemy do analizy i wyjaśnienia takich a nie innych zachowań o jakich przeczytaliśmy. Na końcu możemy spotkać się z wieloma opisami badań i różnego typu doświadczeń.

Sama tematyka, jest niezwykle interesująca. Szczerze mówiąc, spodziewałam się czegoś zupełnie innego, i nie urywam - gorszego. Ale jestem mile zaskoczona. Zupełnie inny niż większość poradników! :)
Tematy więc, są mniej i bardziej ciekawe, w zależności od tego, kto co lubi. Mi na przykład spodobało się to: "korzyści ze związków". Ciekawiło mnie, więc zajrzałam, i przyznaję, że dowiedziałam się ciekawych rzeczy :)
Ale jest więcej takich tematów, który pasowały by i wam. Są to prawie tylko i wyłącznie informacje, które przydają się w codziennym życiu. Dlatego też, ten nie jest tak bezużyteczny jak niektóre poradniki. Poza tym, uważam że to książka o tematyce bardzo na topie. Zawiera bowiem wiele rad, które przydadzą nam się chociażby podczas ubiegania się o pracę, czy kształtowaniu pozycji w społeczeństwie do jakiego trafiliśmy.

Podsumowując: uważam że książka jest jedną z najlepszych tego typu. Dla mnie, jest najlepszą, i najbardziej odpowiednią. Cieszę się, że miałam możliwość jej przeczytania, i tego samego wam życzę! :)
Tak więc: zachęcam do lektury! :)


Za możliwość wgłębienia się w sprawy dotyczące naszych myśli, serdecznie dziękuję wydawnictwu Studio Astropsychologii!


* opis z tyłu książki


11 komentarzy:

  1. Mnie również ta książka bardzo się podobała. Interesuję się tą tematyką. Polecam jeszcze, tego samego autora "Uzdrawianie ciała za pomocą umysłu". Jest to jeszcze bardziej kompleksowe spojrzenie na całą sprawę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka zdecydowanie nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja lubię takie książki, więc kiedyś pewnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie nie moje klimaty.
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi bardzo ciekawie, więc z chęcią poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety książka nie w moim typie. Nie lubię poradników.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasami warto coś takiego przeczytać, a to wydaje się dobre. Bo jak wiadomo niestety najczęściej można natrafić na jakieś bzdury...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm...zobaczymy, na razie mówię "nie" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie moje klimaty - od astro mam inne książki - inne zainteresowania :(

    OdpowiedzUsuń
  10. No nawet dosyć ciekawa była :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie lubie poradników, ale może warto zajrzeć, dowiedzieć się coś ciekawego na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze wiele dla mnie znaczą - dlatego pozostaw po sobie ślad, proszę :)