środa, 14 marca 2012

"Ulubiony bilbord Papieża", o. Leon Knabit



Czas ucieka, wieczność czeka






Tytuł: Ulubiony bilbord Papieża. O Janie Pawle II i spotkaniach z Nim w Polsce opowiada o. Leon Knabit
Autor:o. Leon Knabit
Wydawnictwo: Esprit
Ilość stron: 265


"Opowieść ojca Leona o Janie Pawle II to nie tylko osobiste, pełne ciepła wspomnienia niezwykłych spotkań z nim w Polsce i w Rzymie, ale co ważniejsze - głośne i mocne przypomnienie najważniejszych słów Papieża, jakie wypowiedział on do swoich rodaków. Słów, które do dziś nie tracą nic ze swojej aktualności. " *

"Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć!"

Są takie książki, o których nie da się przejść obojętnie, zostawić, nie zastanowić się nad tym, o czym autor mówi. Dlatego też Ulubiony bilbord Papieża wywołał we mnie głębokie uczucia i przemyślenia. Nad większością fragmentów książki spędzałam trochę czasu, mimowolnie analizując to, co zostało przytoczone. Każdy temat w niej jest dogłębnie przemyślany oraz dobrany cytat z wypowiedzi Jana Pawła II. I nie są to bynajmniej cytaty cząstkowe, które w różnych kontekstach mogłyby znaczyć wiele - są one natomiast czasami dość długie, ale za to jak ważne. Przytoczone zostały w taki sposób, aby czytelnik dobrze wiedział o czym czyta. Są niczym odnośnik do spraw w książce poruszanych.


"Temat umierania Jana Pawła II jest smutny i radosny za razem.Tak jak śmierć Pana Jezusa: Głosimy śmierć Twoją, wyznajemy twoje zmartwychwstanie. Wierzymy w szczęśliwy koniec, happy end!"


To, co najbardziej mi się podobało, to wyjaśnienie, dlaczego Kościół odnosi się tak do danej sprawy tak, a nie inaczej. Jak postrzega sprawy życiowe. Ze szczególną uwagą skupiałam się na fragmentach, poświęconych czasom PRL-u, oraz jego następstwom. Nigdy wcześniej nie miałam okazji wgłębić się w to, jak dokładnie Papież przyczynił się do upadku komunizmu, a dzięki tej książce, dowiedziałam się wielu rzeczy. Uważam, że każdy powinien ją przeczytać - szczególnie po to, aby zrozumieć pewne sprawy, na które wpływu nie mamy.

To, co jest również plusem - ojciec Leon posługuje się lekkim językiem, starając się jak najlepiej dotrzeć do czytelnika, używając prostych słów: prawie jak Papież, przemawiając do polskiego ludu, gdy nie potrzebował wyniosłych słów, lecz tych płynących z głębi serca.

"Nigdy jeden przeciw drugiemu.
Nigdy jedni przeciw drugim."
6,5/10


Za możliwość przeczytania, serdecznie dziękuję wydawnictwu Esprit!


* opis wydawcy

8 komentarzy:

  1. Na pewno kiedyś sięgnę po tę książkę. Jako Polka powinnam wiedzieć więcej o naszym Wielkim Rodaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą w zupełności - i trochę mi szkoda, że tak wiele osób z góry odrzuca literaturę o tematyce religijnej. Wiele tracą, a przecież naprawdę warto.

      Usuń
  2. Zgadzam się, jako Polka powinnam to przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. No to oczywiście jest pozycja godna uwagi. W końcu nasz rodak, wszystkim na świecie znany. Tematyka religijna.. no właśnie z góry jest przez większość odrzucana, ale oni po prostu nie wiedzą co tracą.. ;) I chętnie po nią sięgnę, jeśli będę miała okazję.
    Pozdrawiam ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jan Paweł II jest dla mnie wielkim autorytetem, a pióro ojca Knabita bardzo sobie cenię, więc z chęcią przeczytam tę pozycję. :) Pozdrawiam.

    P.S. Dziękuję za odwiedziny u mnie. Dodaję do linków i obserwowanych. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie ją dostałam, niedługo zacznę ją czytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam ostatnio wspomnienia Wałęsy między innymi o tym, jak papież motywował polaków w czasach PRLu. Myślę że lektura tej książki też mogłaby być ciekawa i wciągająca ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam okazję do przeczytania, ale nie skorzystałam. Wielka szkoda :(

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze wiele dla mnie znaczą - dlatego pozostaw po sobie ślad, proszę :)